Corporate Communication ManagementVollzeitstudium

Überblick und Zulassung

Studientyp

weiterführend

Zulassungssemester

Zulassung nur im Wintersemester

Studienfeld

Betriebswirtschaftslehre

Schwerpunkt

Market Communication, Internal Communication, Public Relations and Stakeholdermanagement

Anmerkung zum Studiengang

Study Corporate Communication with specializations in Public Relations, Internal Communication and Social Media: Master Corporate Communication Management at the Business School in Pforzheim in Germany Join our unique Master’s program for corporate communication management. Experience the comprehensive focus on communications studies with a focus on internal communication & change management, public relations & CSR communication, and digital marketing & social media. Study at the public Business School Pforzheim – Germany’s no. 1 business school among universities of applied science (Eduniversal Ranking 2023) and part of the world’s top 5% business schools according to the AACSB accreditation. In 3 semesters and with no university tuition fees. The M.Sc. in Corporate Communication Management (MCCM) covers communication of and in organizations, with a specific focus on corporate communication and its three pillars.

Zulassungsmodus

Örtliche Zulassungsbeschränkung (ggf. mit Auswahlverfahren)

Weitere Informationen zu Zugangs- und Zulassungsbedingungen

Bewerbungsfristen

Wintersemester (2024/2025)
  • Fristen für Internationale Studierende aus der Europäischen Union

    siehe Bewerbungsfristen für Studienanfänger

  • Fristen für Internationale Studierende aus Staaten, die nicht Mitglieder der EU sind

    siehe Bewerbungsfristen für Studienanfänger

  • Bewerbungsfrist Deutsche und Bildungsinländer

    entfällt

  • Einschreibefrist Deutsche und Bildungsinländer

    siehe Bewerbungsfristen

Studienbeitrag

Studienbeitrag

Studienbeitrag (Link)

Unterrichtssprachen

Hauptunterrichtssprache

Englisch